Стартова сторінка Мапа сайту Написати нам
УКР ENG
 

Заходи - Семінари - Семінар "Безпаперові інформаційні технології в процесах взаємодії закладу експертизи із заявником" (26 жовтня 2012 року)


Семінар на тему «Безпаперові інформаційні технології в процесах взаємодії закладу експертизи із заявником»

(м. Київ, 26 жовтня 2012 року)

26 жовтня 2012 року відбувся семінар на тему «Безпаперові інформаційні технології в процесах взаємодії закладу експертизи із заявником». Організаторами заходу виступили Державна служба інтелектуальної власності України (Державна служба) та Державне підприємство «Український інститут промислової власності» (ДП «УІПВ»).

Відкрив захід заступник Голови Державної служби Володимир Дмитришин. Він, зокрема, відзначив, що проведення семінару, котрий проводиться вже далеко не вперше, спрямовано на полегшення взаємодії органів Державної системи правової охорони інтелектуальної власності із заявниками та патентними повіреними. Спрощення процедур двосторонньої взаємодії за рахунок упровадження цифрових технологій дозволяє заощадити час, матеріальні та фінансові ресурси, дає можливість найбільш швидко та комфортно обслуговувати потреби заявників та їхніх представників. Оптимізація процесів взаємодії окресленим шляхом, за словами Володимира Дмитришина, є одним з основних завдань Державної служби. Також він наголосив на постійному рості активності в системі подання електронних заявок (СПЕЗ) з моменту її впровадження у 2010 році. Зокрема, останнім часом можна спостерігати стійке зростання кількості заявок на винаходи, що свідчить про сталий розвиток винахідництва та сфери інновацій в Україні.

Володимир Дмитришин

Продовжуючи семінар, заступник директора з інформаційно-технічного забезпечення експертизи ДП «УІПВ» Сергій Мосов закликав учасників семінару до конструктивного обговорення особливостей безпаперового обміну інформацією. За його словами, інноваційний швидкий спосіб взаємодії заявника та закладу експертизи, народжений у стінах ДП «УІПВ» та схвально сприйнятий колегами з європейських патентних відомств, на сьогодні набрав значних обертів. Найбільшим попитом послуги системи електронного подання заявок користуються серед заявок на корисні моделі, винаходи й знаки для товарів і послуг. Та, незважаючи на значно меншу популярність у заявників географічних позначень і топографій інтегральних мікросхем, послуги системи незабаром поширюватимуться й на ці об’єкти промислової власності.

Сергій Мосов

З чого ж складається система двостороннього обміну інформацією між заявником і закладом експертизи? Начальник відділення комп’ютеризації та інформаційних технологій ДП «УІПВ» Микола Монастирецький запропонував розглянути розроблену працівниками підприємства модель, окресливши її основні переваги перед традиційними алгоритмами подання та розгляду документів. Виключення із системи таких складових, як друк документа, поштове пересилання, занесення твердої копії в електронну базу з боку отримувача (усі ці дії уповільнюють процес подання заявок та часто супроводжуються помилками), дає можливість отримати швидкий, зрозумілий і комфортний для користувача сервіс.

Микола Монастирецький

Ключовим компонентом у представленій моделі є система електронного подання заявок. Вона являє собою комплекс програмно-технічних засобів, розміщених на сервері в закладі експертизи. Організація взаємодії між заявниками та закладом експертизи реалізована за дворівневою моделлю «клієнт – сервер» через мережу Інтернет.

Щодо шляхів удосконалення системи та популяризації її серед заявників, у тому числі потенційних, найбільш ефективним заходом буде відмова від обов’язкового подання паперових документів, особливо це стосується міста Києва, – підкреслив Микола Монастирецький.

Подальші доповіді семінару були присвячені практичним аспектам окресленого питання.

Так, особливості створення документів для роботи з електронною системою подання заявок були висвітлені в доповіді головного спеціаліста відділу системного аналізу та розробки інформаційних технологій ДП «УІПВ» Олексія Дробязка «Створення шаблонів електронних документів в середовищі системи подання електронних заявок». Ішлося, зокрема, про особливості проектування, редагування, публікація електронного шаблона адміністратором системи електронного подання заявок; заповнення електронного шаблона; електронний цифровий підпис документа, сформованого на основі шаблона; подання до ДП «УІПВ» електронних документів, сформованих на основі шаблонів.
Доповідач проінформував учасників семінару про стан дослідної експлуатації Цифрової патентної бібліотеки і запросив до співпраці у питаннях покращення конфігурації та змістовного наповнення зазначеної бібліотеки.

Доповідь начальника сектора реєстрації абонентів центру сертифікації ключів ДП «УІПВ» Костянтина Константінова була присвячена проблемним питанням, які постають під час подання електронних заявок через СПЕЗ, та шляхам їх вирішення. Обговорено характерні проблеми, які мають місце в процесі реєстрації та входу в систему, помилки в роботі з цифровим підписом, сертифікатами безпеки тощо.

Начальник відділу впровадження та супроводу інформаційних технологій ДП «УІПВ» Тарас Пустовіт виступив з доповіддю на тему «Використання електронної пошти (е-mail) для організації обміну документами між закладом експертизи та заявниками». Доповідачем розглянуті такі питання: використання електронної пошти та порядок підготовки документів для відправлення через е-mail; використання стандарту ВОІВ St.22 під час підготовки документів; демонстрація роботи макросів, призначених для автоматизованого форматування документів Microsoft Word; рекомендації щодо оформлення заявок на винаходи та корисні моделі, спрямовані на спрощення оптичного розпізнавання символів (ORC), тощо.

Завершальною на семінарі була доповідь головного спеціаліста відділу впровадження та супроводу інформаційних технологій ДП «УІПВ» Сергія Болєлого «Підготовка електронної заяви у форматі PCT-EASY для подання міжнародної заявки до Відомства-одержувача». До уваги слухачів прозвучала інформація про можливі режими роботи програмного забезпечення PCT-SAFE; про формати документів, які можуть бути оброблені відомством-одержувачем. Також у якості прикладу за допомогою програмного засобу PCT-SAFE було  підготовлено демонстраційну заявку для відправки до відомства-одержувача.

Підсумком заходу стала загальна дискусія учасників семінару.

 

 

АКТУАЛЬНО

Введено в дію нові міжнародні класифікації


З 1 січня 2017 року в державній системі правової охорони інтелектуальної власності введено в дію МПК-2017.01, МКТП (11-2017) та МКПЗ-11 у перекладі українською мовою та створено відповідні нові інформаційно-довідкові системи (ІДС), доступ до яких надається на безоплатній основі.

До уваги заявників!

Змінено реквізити рахунків для сплати коштів за деякі адміністративні послуги, реквізити рахунків для сплати державного мита за видачу охоронних документів в національній та іноземній валюті та реквізити поточних рахунків Укрпатенту, на які сплачуються збори за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти ІВ.

До відома органів виконавчої влади

ДСІВ звертає увагу органів виконавчої влади на зміни, внесені до Порядку використання комп’ютерних програм в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1433.

Наші анонси

Пілотний проект ДСІВ

Ініціативи та пропозиції ДСІВ

ДСІВ у Facebook

Ми у FacebookЗапрошуємо відвідати нашу сторінку!

Електронна приймальня

TWINNING

 
Зареєструватися
Забули пароль?
 
 

 

© 2008-2017 Офіційний веб-портал Державної служби інтелектуальної власності України.
Всі права захищено.
При використанні матеріалів посилання на веб-портал обов'язкове.