Стартова сторінка Мапа сайту Написати нам
УКР ENG
 

Діяльність ОКУ - ДСІВ впроваджує стандарти для забезпечення прозорості діяльності ОКУ відповідно до європейських норм (29.10.2015)


ДСІВ впроваджує стандарти для забезпечення прозорості діяльності ОКУ відповідно до європейських норм

Докорінний перегляд ситуації щодо діяльності організацій колективного управління (ОКУ) в Україні можливий виключно з прийняттям відповідного законопроекту. Це пов’язано з тим, що лише на рівні закону можна встановлювати порядок видачі та анулювання свідоцтв ОКУ, визначати порядок застосування до них санкцій тощо.

Усвідомлюючи це, Державна служба інтелектуальної власності України (ДСІВ) розробила проект Закону України «Про колективне управління майновими правами суб’єктів авторського права і суміжних прав». Остання редакція цього документа листом від 31.03.2015 № 1-6/2582 була передана до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Але, як відомо, законотворчий процес в Україні довготривалий, потребує погодження з усіма зацікавленими органами та має отримати висновок Міністерства юстиції України.

Водночас ДСІВ налаштована рішуче: не чекаючи завершення законотворчого процесу, вона має намір на прикладі Державної організації «Українське агентство з авторських і суміжних прав» (ДО «УААСП»), яка входить до сфери управління ДСІВ, упровадити стандарти щодо прозорості діяльності ОКУ відповідно до Директиви Європейського парламенту та Ради від 26.02.2014 № 2014/26/ЄC «Про колективне управління авторським та суміжними правами та мультитериторіальне ліцензування прав на музичні твори з метою онлайн використання на внутрішньому ринку».

Так, згідно із зазначеною Директивою ОКУ зобов’язані оприлюднювати та підтримувати в актуальному стані на власних веб-сайтах щонайменше таку інформацію:

1) статут;

2) умови членства в ОКУ (якщо такі умови не врегульовані статутом);

3) порядок вилучення прав з управління ОКУ;

4) типові ліцензійні договори й типові тарифи, що застосовуються ОКУ;

5) відомості про керівника ОКУ;

6) загальна політика розподілу винагороди, що має бути перерахована правовласникам;

7) загальна політика утримання із сум зібраної винагороди сум, необхідних для покриття виправданих та підтверджених документами витрат, пов’язаних з виконанням функцій ОКУ, та витрат на культурні, соціальні та (або) навчальні цілі;

8) перелік угод, укладених з іншими ОКУ, найменування таких організацій;

9) порядок розгляду скарг і вирішення спорів між цією організацією колективного управління та іншими ОКУ, користувачами, правовласниками;

10) перелік об’єктів авторського права і (або) суміжних прав, права на які були вилучені з управління ОКУ;

11) загальна політика використання незапитаної винагороди;

12) щорічний звіт про діяльність ОКУ, який має містити:

    • укладені або розірвані протягом року двосторонні чи багатосторонні договори з іншими ОКУ, у томи числі іноземними (назва сторін договору, дата набрання чинності договором, строк дії договору, предмет договору);
    • інформація про збір і розподіл винагороди (роялті) ОКУ (способи використання об’єктів авторського права і (або) суміжних прав; залишок нерозподіленої винагороди (роялті) (на початок звітного періоду); сума зібраної винагороди (роялті) протягом звітного періоду (надходження); сума розподіленої винагороди (роялті) протягом звітного періоду; залишок нерозподіленої винагороди (роялті) (на кінець звітного періоду);
    • інформація про виплату винагороди (роялті) ОКУ (спосіб використання об’єктів авторського права і (або) суміжних прав; залишок невиплаченої винагороди (роялті) (на початок звітного періоду); сума виплаченої винагороди (роялті) протягом звітного періоду; сума винагороди (роялті), утриманої організацією; залишок невиплаченої винагороди (роялті) (на кінець звітного періоду); загальна сума невиплаченої винагороди (роялті), у тому числі незапитана винагорода (роялті));
    • у випадку наявності нерозподіленої, невиплаченої винагороди – інформація про причини виникнення такої ситуації;
    • інформація про використання сум, утриманих організацією колективного управління з обґрунтуванням та розрахунком цих сум;
    • інформація про випадки відмови укладення договорів з користувачами;
    • інформація щодо організаційно-правової форми та структури організації колективного управління.
    • та інші відомості на розсуд ОКУ.

Найближчим часом ДО «УААСП» розпочне впроваджувати стандарти щодо прозорості своєї діяльності. Слідкуйте за новинами на веб-сайті організації. 

 

 

АКТУАЛЬНО

Введено в дію нові міжнародні класифікації


З 1 січня 2017 року в державній системі правової охорони інтелектуальної власності введено в дію МПК-2017.01, МКТП (11-2017) та МКПЗ-11 у перекладі українською мовою та створено відповідні нові інформаційно-довідкові системи (ІДС), доступ до яких надається на безоплатній основі.

До уваги заявників!

Змінено реквізити рахунків для сплати коштів за деякі адміністративні послуги, реквізити рахунків для сплати державного мита за видачу охоронних документів в національній та іноземній валюті та реквізити поточних рахунків Укрпатенту, на які сплачуються збори за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти ІВ.

До відома органів виконавчої влади

ДСІВ звертає увагу органів виконавчої влади на зміни, внесені до Порядку використання комп’ютерних програм в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1433.

Наші анонси

Пілотний проект ДСІВ

Ініціативи та пропозиції ДСІВ

ДСІВ у Facebook

Ми у FacebookЗапрошуємо відвідати нашу сторінку!

Електронна приймальня

TWINNING

 
Зареєструватися
Забули пароль?
 
 

Наша адреса: вул. В. Липківського, 45, м. Київ-35, 03035, Україна
Консультації з питань авторського права (44) 498-37-08 (09);
з питань промислової власності (44) 254-38-13
Приймальня: тел. (44) 494-06-06; факс (44) 494-06-56

 

© 2008-2017 Офіційний веб-портал Державної служби інтелектуальної власності України.
Всі права захищено.
При використанні матеріалів посилання на веб-портал обов'язкове.