Стартова сторінка Мапа сайту Написати нам
УКР ENG
 

Нормативні і правові акти - Оприлюднення проектів нормативно-правових актів - Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань інтелектуальної власності" (обговорення тривало до 22 лютого 2013 року) - Аналіз регуляторного впливу


АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту Закону України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
з питань інтелектуальної власності»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання


Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань інтелектуальної власності» (далі – проект Закону) розроблено з метою приведення нормативно-правових актів у сфері інтелектуальної власності у відповідність із Законом України «Про адміністративні послуги» та закріплення на законодавчому рівні вимог до адміністративних послуг, надання яких віднесено до повноважень Державної служби інтелектуальної власності України. 

Відносини у сфері інтелектуальної власності регулюються законами України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі», «Про охорону прав на промислові зразки», «Про охорону прав на топографії інтегральних мікросхем», «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», «Про охорону прав на зазначення походження товарів», «Про авторське право і суміжні права», «Про розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних». 

Положення існуючих законів України не приведені у відповідність з нормами Закону України «Про адміністративні послуги». Проектом Закону передбачено внесення змін, які регулюють питання надання адміністративних послуг у сфері інтелектуальної власності, до вказаних вище законів. Проект Закону спрямований на визначення на законодавчому рівні адміністративних послуг, надання яких віднесено до повноважень Державної служби інтелектуальної власності України. 

Описану проблему пропонується розв’язати шляхом прийняття Закону.

2. Визначення цілі державного регулювання Цілями державного регулювання є: 

удосконалення відносин, пов’язаних з наданням адміністративних послуг; 

узгодження норм законодавства у сфері інтелектуальної власності з Законом України «Про адміністративні послуги».

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених результатів 

Серед можливих способів досягнення зазначених цілей найбільш прийнятними вбачаються такі: 

  • внесення змін до законів України; 
  • внесення змін до законів України шляхом викладення їх у новій редакції. 

Досягнення зазначених цілей, відповідно до першого способу, потребує внесення змін до деяких статей зазначених вище законів. При цьому не змінюється їх структура і більшість існуючих положень. 

Другий спосіб не зможе забезпечити відповідність проекту Закону правилам нормопроектування. 

За таких обставин перший спосіб відповідатиме правилам нормопроектування.

4. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми Запропонованим проектом Закону вносяться зміни до Законів України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі», «Про охорону прав на промислові зразки», «Про охорону прав на топографії інтегральних мікросхем», «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», «Про охорону прав на зазначення походження товарів», «Про авторське право і суміжні права», «Про розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних».

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта Перешкод для досягнення цілей не вбачається. 

У разі прийняття проекту Закону, контроль та нагляд за додержанням вимог Закону здійснюватиметься на постійній основі шляхом аналізу звернень фізичних та юридичних осіб з питань регулювання відносин у сфері інтелектуальної власності.

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат 

Реалізація проекту Закону забезпечить реалізацію положень Закону України «Про адміністративні послуги» у сфері інтелектуальної власності. 

Очікувані результати прийняття регуляторного акта визначено із застосуванням методу аналізу вигод і витрат.

Вигоди
Витрати
Сфера інтересів держави
1. Реалізація державної політики у сфері адміністративних послуг.
2. Закріплення на законодавчому рівні єдиних підходів до надання адміністративних послуг.
3. Запровадження заходів щодо мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг.
Не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України
Сфера інтересів громадян
 1. Можливість безперешкодно знайомитися з процедурою надання адміністративних послуг
 Витрати відсутні
 2. Наявність єдиних законодавчих норм про адміністративні послуги в інтелектуальній сфері.
 
 3. Можливість якісно отримувати результати здійснення владних повноважень фізичними та юридичними особами.
 

 

 

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта 

Обмеження строку дії акта немає.

8. Визначення показників результативності проекту акта 

Показниками результативності регуляторного акта є:
 
кількість звернень фізичних та юридичних осіб для отримання адміністративних послуг у сфері інтелектуальної власності; 

кількість зауважень та пропозицій, що надійдуть до суб’єкта надання адміністративних послуг у сфері інтелектуальної власності. 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта 
Базове відстеження результативності проекту регуляторного акта буде здійснюватись до дати набрання чинності цього акта шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу. Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта. 

З огляду на показники результативності, визначені у попередньому розділі, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього акта. 

У рамках цих показників буде проведено аналіз кількості звернень фізичних та юридичних осіб для отримання адміністративних послуг; наявності та кількості зауважень та пропозицій, що надійдуть до Державної служби інтелектуальної власності України щодо якості надання адміністративних послуг. 

Відстеження будуть узагальнюватись та вноситись у якості пропозицій до плану роботи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Державної служби інтелектуальної власності України. 



Міністр освіти і науки,
молоді та спорту України Дмитро ТАБАЧНИК

___ _______________ 2013 р.

 

АКТУАЛЬНО

Введено в дію нові міжнародні класифікації


З 1 січня 2017 року в державній системі правової охорони інтелектуальної власності введено в дію МПК-2017.01, МКТП (11-2017) та МКПЗ-11 у перекладі українською мовою та створено відповідні нові інформаційно-довідкові системи (ІДС), доступ до яких надається на безоплатній основі.

До уваги заявників!

Змінено реквізити рахунків для сплати коштів за деякі адміністративні послуги, реквізити рахунків для сплати державного мита за видачу охоронних документів в національній та іноземній валюті та реквізити поточних рахунків Укрпатенту, на які сплачуються збори за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти ІВ.

До відома органів виконавчої влади

ДСІВ звертає увагу органів виконавчої влади на зміни, внесені до Порядку використання комп’ютерних програм в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1433.

Наші анонси

Пілотний проект ДСІВ

Ініціативи та пропозиції ДСІВ

ДСІВ у Facebook

Ми у FacebookЗапрошуємо відвідати нашу сторінку!

Електронна приймальня

TWINNING

 
Зареєструватися
Забули пароль?
 
 

 

© 2008-2017 Офіційний веб-портал Державної служби інтелектуальної власності України.
Всі права захищено.
При використанні матеріалів посилання на веб-портал обов'язкове.